Tuinwaarts!


Steeds vaker loop ik even de moestuin in. Nu de dagen lengen, gaat mijn blik letterlijk weer tuinwaarts.


Het pootgoed is besteld (biologischpootgoed.nl) en verwacht ik in maart. De zaden (De Bolster) zijn vorige week al thuisbezorgd. Zo'n pakketje maakt de tuinder in mij wakker. Binnen ben ik voorzichtig begonnen met zaaien: tuinkers in de vensterbank en tuinbonen in de koude kas. Met de tomaten, courgettes en bloemen wacht ik nog even. Dat komt de kwaliteit van de zaailingen alleen maar ten goede. Dit jaar staat voor mij in het teken van slow gardening...

Reacties

  1. Ja hoor, ik sta ook al te popelen om te beginnen. Elke dag even in de koude kas kijken en gisteren heb ik de lathyrussen en een bruin viooltje gezaaid, die staan nu tot ze opkomen in de serre. Ook tuinkers en rucolakers is gezaaid en zelfs al gegeten. Ik heb er zin in. Maar we moeten toch nog even wachten.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wacht ook nog ff, tot half maart ongeveer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.